Efektywna reklama zewnętrzna — jak przyciągnąć klientów do sklepów stacjonarnych?

Efektywna reklama zewnętrzna — jak przyciągnąć klientów do sklepów stacjonarnych?

Nawet najbardziej rozpoznawalne sklepy stacjonarne mają wyraźne i oryginalne reklamy. Ich marka bazuje na stałym wychodzeniu naprzeciw potrzebom klientów. Tym bardziej nowe czy lokalne sklepy stacjonarne powinny zaangażować się w tworzenie przyciągającej reklamy zewnętrznej. Jak ją zaprojektować, by odnieść sukces marketingowy? Przekonaj się!

Ustal idealną formę reklamy zewnętrznej

Promocja sklepu stacjonarnego przez reklamę zewnętrzną musi łączyć w sobie kilka ważnych elementów. Przede wszystkim powinna być:

  • widoczna z dużej odległości;
  • przekonująca;
  • atrakcyjna wizualnie;
  • prosta.

Przykładem takiej reklamy są szyldy reklamowe, które umieszcza się na frontowej ścianie sklepu, nad wejściem lub w niewielkiej odległości od niego. Szyld charakteryzuje się estetyczną budową i łatwością koncentrowania uwagi. Dodatkowo warto postawić na szyld reklamowy zewnętrzny w formie podświetlanej, który będzie informował o lokalizacji sklepu również po zmroku. Wobec ogromnej ilości innych tablic i banerów reklama podświetlana sklepu jest atrakcyjniejsza i bardziej zachęcająca.

Innym wyborem idealnym dla sklepów stacjonarnych są litery przestrzenne. Ich wariant podświetlany wzmacnia przekaz i jest wyraźny z dalszej odległości. Litery mogą prezentować w oryginalny sposób nazwę sklepu lub hasło reklamowe. Umieszcza się je nad wejściem, by były widoczne z dalszej odległości bez względu na porę dnia i nocy.

Postaw na prosty i atrakcyjny przekaz

Zastanów się, jaki element oferty lub promocji jest najważniejszy dla grupy docelowej. Może to być cena, czas otwarcia sklepu, dostępność asortymentu itd. Odnalezienie wyróżnika spowoduje, że reklama zewnętrza jeszcze mocniej przykuje uwagę przechodniów. Pamiętaj, że bez względu na wybraną formę prezentacji treść powinna być maksymalnie prosta i jednocześnie zachęcająca.

Odbiorca nie może zastanawiać się nad sensem Twojej oferty lub tracić czasu na rozszyfrowanie przekazu. Masz ułamek sekundy na zainteresowanie nowej osoby, więc grafika, hasła i call to action powinny być zaprezentowane jasno i wyraźnie. Idealną opcją w takiej sytuacji są billboardy reklamowe, które możesz umieścić blisko sklepu lub w innych lokalizacjach miasta. Ich powierzchnia pozwoli Ci na umieszczenie wyraźnych informacji – od szczegółów oferty, przez grafiki po dane lokalizacyjne.

Nie daj się zepchnąć przez konkurencję

Szablonowe odejście do reklamy może oznaczać porażkę już na samym początku kampanii reklamowej. Jeśli Twój sklep ma coś, czego nie mają inne, wystarczy o tym powiedzieć. Jeżeli jednak nie masz do zaoferowania wyraźnie więcej niż inni, musisz stawiać na oryginalną reklamę. Znaczenie kreatywnego przekazu wzbudza ciekawość i podnosi zainteresowanie osób nawet spoza grupy docelowej, które niechętnie korzystają z Twojego asortymentu.

Dobrym pomysłem na wyjście poza schemat jest reklama LED zewnętrzna. Nowe technologie sprawiają, że tradycyjna forma prezentowania treści staje się atrakcyjna. Może zmieniać swoje barwy pod wpływem aktualnej aury czy pory dnia, by zachęcać innych do skorzystania z oferty. Możesz wykorzystać tylko jeden element podświetlany przy pomocą LEDów, by uwypuklić daną część.

Kreatywnie spójrz na dostępną przestrzeń

Dla wielu właścicieli sklepów stacjonarnych idealna przestrzeń na reklamę to ta nad wejściem. To prawda, że w centrach czy galeriach handlowych, czy na osiedlach mieszkaniowych taka forma reklamy działa bardzo dobrze. Nie zawsze jednak jest jedyną, którą możesz wykorzystać.

Możesz postawić na obszerne kasetony reklamowe, które umieścisz na ścianie budynku. Widoczna reklama przyda się też na dachu budynku, w którym mieści się sklep. W ten sposób idealnie poinformujesz przechodniów i podróżnych o lokalizacji swojej firmy. Kolejny pomysł to wykorzystanie przeszkleń podobnie jak w salonach operatorów komórkowych czy sklepach z odzieżą. Możesz też wykorzystać drzwi wejściowe, by zachęcić do skorzystania z promocji. Jeśli do Twojego sklepu wchodzi się po schodach, może to na nich warto umieścić dodatkowe reklamy?

Bez względu na ofertę, Twoja kampania reklamowa powinna być skuteczna. Powyższe wskazówki na pewno Ci w tym pomogą!